پورتال کاج

واژه پرتال به معنی دروازه یا محل ورود به یک شهرمی باشد و تا بحال بیشترین کاربرد را در حوزه IT داشته است. طبق تعاریفی که تا بحال ارائه شده است، پرتال را می توان یک مرکز ارائه خدمات و اطلاعات اینترنتی دانست

لینک های مفید

آشنایی با پرتال کاج


آشنایی با پرتال کاج

در اکثر مواقع مفهوم پرتال با وب سایت اشتباه گرفته می شود اما باید توجه نمود که پرتال مفهومی بسیار فراتر و گسترده تر از وب سایت دارد. این سوء تعبیر بیشتر به این خاطر بوجود می آید که یک پورتال از طریق وب نیز قابلیت تعامل با کاربران و پرسنل مختلف را دارد. ولی در واقع یک پورتال ، درگاه ، دروازه یا مکانی است که اطلاعات ، اسناد و امور مهم اعم از اطلاعات و اسناد درون سازمان و سازمانهای مرتبط را بصورت یکپارچه ، سازماندهی و مدیریت می نماید و امکان ثبت و تغییر و مدیریت اطلاعات ، اسناد ، پرسنل و کاربران را بصورتی جامع و به روشهای مختلف تحت وب و تحت شبکه های گوناگون دیگری مانند شبکه های اینترانت و... فراهم می نماید. 

پرتال کاج

موسسه دنیای پردازش کاج با اتکا به خداوند در سال 1390 با موضوعیت تهیه و ساخت برنامه های تحت وب و تلفن همراه شروع به فعالیت نمود.

هدف و برنامه اصلی مجموعه با توجه به فراگیر شدن سایت و متاسفانه سواستفاده برخی از این نیاز به سمت و سوی تولید یک پرتال بومی و 100% ایرانی سوق پیدا کرد تا تمامی مردم ایران با هر نوع مدرک تحصیلی بتوانند برای خود یک سایت با سلیقه خود طراحی نمایند.

باتوجه به زمان برنامه نویسی باید به اطلاع برسانیم که پرتالی که در حال حاظر در خدمت مردم قرار داده ایم ویرایش پنجم پرتال بوده و در حال حاظر برنامه نویسان مجموعه در حال کار برروی نسخه ششم پرتال هستند که با امید خداوند تا آخر سال 96 به عموم عرضه می شود.

چرا پرتال کاج

شما با استفاده از پرتال کاج و سایت ساز کاج می توانید علاوه بر طراحی سایت خود، آنرا مدیریت نمایید.

این مدیریت کاملا به صورت آنلاین بوده یعنی شما هر لحظه که تغییری در سایت خود بدهید در همان لحظه برروی سایت اصلی اعمال شده و قابل مشاهده است.

شما می توانید با پرتال کاج سایتی کاملا براساس سلیقه خود ساخته وآنرا مدیریت نمایید.

امکانات پرتال کاج

یکی از مهمترین و بهترین امکان پرتال کاج قابلیت دراگ اند دراپ این سیستم است یعنی شما فقط با کشیدن و رها کردن ماژول در محل مورد نظر می توانید از پرتال استفاده نمایید.

شما می توانید پرتال را برای خود شخصی سازی نموده و آنرا به نام خود به افراد دیگر واگزار کنید.

پرتال کاج کاملا با بروزترین برنامه ها نوشته شده و به همین دلیل در تمامی دستگاه های کامپیوتر و رایانه و همچنین تلفن های هوشمند و تبلت ها قابل استفاده است.

در این پرتال تمام کد های ریسپانسیو تعبیه شده تا شما نگران نمایش سایت خود نباشید.

تمامی پرسنل این موسسه سعی و تلاش خود را بکار بسته اند تا شما فقط با داشتن سواد خواندن و نوشتن و بدون نیاز به هیچ گونه اطلاعات برنامه نویسی ، بتوانید از پرتال خود استفاده نمایید.

از دیگر امکانات پرتال کاج می توان به ماژول خور بودن این پرتال اشاره کرد یعنی شما می توانید براساس نیاز های خود از ماژول های تهیه شده در این پرتال استفاده نمایید.

همچنین در صورتی که به ماژول خاصی نیاز داشتید می توانید آن را به گروه برنامه نویسی ما پیشنهاد کرده تا آنها در سریعترین زمان برای شما آن ماژول را بنویسند و در پرتال شما قرار دهند.

در پایان گفتن این نکته لازم می آید که کلیه مراحل طراحی و پیاده سازی و برنامه نویسی این پرتال کاملا بومی و ایرانی بوده و هیچ نمونه خارجی هم این پرتال ندارد.

منفرد، وحید. «آشنایی با پرتال کاج»، پرتال کاج.