پورتال کاج

واژه پرتال به معنی دروازه یا محل ورود به یک شهرمی باشد و تا بحال بیشترین کاربرد را در حوزه IT داشته است. طبق تعاریفی که تا بحال ارائه شده است، پرتال را می توان یک مرکز ارائه خدمات و اطلاعات اینترنتی دانست

لینک های مفید

ریسپانسیو ( واکنش گرا ) چیست؟

ریسپانسیو به معنای پاسخ گرا می باشد. به این معنا که طراحی وب سایت به گونه ای باشد که در صفحات مختلف و ابزارهای متفاوت سایت به درستی نمایش داده شود

ریسپانسیو یا واکنش گرا برای چیست؟

به عنوان مثال زمانی که شما از طریق گوشی یا تبلت سایت را تماشا می کنید ساختار وب سایت به گونه ای تغییر پیدا کند که قابلیت نمایش سایت در این وسایل به راح7تی فراهم گردد.
تقریبا امروزه تمام مشتریان ما بعد از اتمام طراحی سایت و طراحی فروشگاه اینترنتی خودشان، نسخه موبایل سایت خود را نیز می خواهند. پس می بایست همان زمانی که در حال طراحی سایت هستیم به فکر نسخه ای از آن در لب تاپ، تبلت و موبایل باشیم؛ به گونه ای که رزولوشن همه این موارد با یکدیگر هماهنگ باشد

ریسپانسیو یا واکنش گرا به چه معنی است؟

ریسپانسیو به معنای پاسخ گرا یا واکنشی می باشد. به این معنا که طراحی وب سایت به گونه‌ای می باشد که در صفحات مختلف و ابزارهای متفاوت سایت به درستی نمایش داده می شود، به عنوان مثال زمانی که شما از طریق گوشی یا تبلت سایت را تماشا می کنید ساختار ظاهری سایت به گونه ای تغییر پیدا می کند که قابلیت پیمایش سایت در این ابزارها به راحتی فراهم گردد. از طرفی در مانیتورهای با  رزولوشن بالا نیز سایت به گونه‌ای مناسب نمایش داده می شود و به عبارت دیگر کاربران با هر ابزاری سایت شما را تماشا می کنند از محتوا و ظاهر سایت شما کمال استفاده را خواهند برد.
در یکی دو سال اخیر توجه زیادی به این نوعی از طراحی سایت شده است، طراحی ریسپانسیو حتی اپلیکیشن‌های اختصاصی را به چالش می‌کشد و مواردی دیده شده که صاحبان سایت‌های معتبر به جای تمرکز روی اپلیکیشن‌ها به طراحی ریسپانسیو روی آورده‌اند.
اگر وب سایتی ریسپانسیو نباشد به مرور بازدید کنندگان آنها سهولت وبگردی آسان را در وب سایت شما از دست خواهند داد و این امر باعث کاهش بازدید و از دست دادن مخاطبان می گردد پس بهتر است هرچه سریعتر وبسایت های خود را به سمت طراحی ریسپانسو ببرید و یا اگر می خواهید وبسایت جدیدی راه اندازی کنید از این تکنولوژی در آن بهره ببرید.

واکنشگرا بودن و تاثیر درگوگل

گوگل رسما طراحی وبساتها بصورت واکنش گرا را توصیه کرده است. طراحی یک سایت واکنش گرا برای یک پایگاه اینترنتی به جای طراحی سایت موبایل در کنار سایت اصلی، هم برای گوگل این مزیت را دارد که محتوای پایگاه اینترنتی را یکبار شاخصگذاری کرده و صفحات آن را امتیازدهی می کند و هم برای سایت این مزیت را دارد که رنک صفحات آن روی یک آدرس اینترنتی (URL) تجمیع می شود و این موضوع برای ارتقاء در نتایج جستجوی گوگل بسیار مهم است.
همچنین لینک دهی، به اشتراک گذاری و تعامل با محتوایی که در یک سایت و یک آدرس اینترنتی (URL) قرار دارد برای کاربران راحت تر است و گوگل به این موضوع نیز بسیار اهمیت می دهد.
مطمئنا مدیریت محتوا و اجرای پروژه های بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (سئو) نیز در یک سایت آسان تر و اقتصادی تر از انجام آنها برای دو سایت است.

ریسپانسیو در آینده

با توجه به تغییر ساختار گوگل در این سال و تغییر امتیاز دهی به سایتها طبق پیشنهاد خود کمپانی گوگل سایتهایی از اولویت و امتیاز بالاتری برخوردار هستند که علاوه بر ریسپانسیو و واکنش گرا بودن دارای تم مخصوص موبایل و تلفن همراه نیز باشند.

توانایی های ما

این موسسه با افتخار اعلام می دارد ، با دانش روز خود و تعامل با کمپانی گوگل توانایی طراحی سایت ها وفروشگاه های اینترنتی را دارد که کاملا ریسپانسیو و واکنش گرا بوده و در ضمن دارای نسخه موبایلی نیز می باشند که برای بازدید های سایت کاملا تاثیرگذار می باشد.
در صورت تمایل برای داشتن اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.